Tuesday, February 2, 2010

pengajaran

Segala2 yg berlaku

Pd diriku

Pd 2009

Byk mengajarku

Mengenai kehidupan

Dan persahabatan

Walaupun perit

Utkku menerimanya..

Namunku pasrah

Aku redha

Dgn segala ketentuanNya

kerana DIA lebih maha mengetahui

tiap2 sesuatu

Aku cuba menjadi sahabat terbaik

Tetapi…

Mungkin salahku

Kerana terlalu berharap

Yg terbaik darinya

Kini aku kebal

Aku lebih tabah

Apabila dugaan itu dtg kembali

Dunia ini banyak ranjaunya

Aku hanya berpegang

Dgn prinsipku..

Supaya menjadi sahabat

Yg benar2 sahabat

Bkn untuk mengharapkan

sebarang pembalasan

atau sebarang kebaikan darinya..

Aku tahu ALLAH swt itu maha mengetahui

Walaupun ianya dtg dari sahabat itu sndri

Kdg2 mnyakitkan hati

Tetapiku harus tabah mengharungi

Kerana ia adalah ujian dr Ilahi

;-))

0 comments: