Wednesday, June 3, 2009

Doa sesudah solat

Dgn nama ALLAH, tuhan Yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Segala puji tertentu bg ALLAH, Tuhan yang mentadbir seluruh alam Puji-pujian bagi ALLAH yang melimpah nikmatNya dan memberi penambahanNya. Wahai tuhan kami bagiMu segala pujian sebagaimana yang sesuai dgn kebesaran zatMu, dan kehebatan kekuasaanMu.

Ya ALLAH cucurilah rahmat dan sejahtera ke atas penghulu kami Nabi Muhammad hambaNya dan PesuruhNya, Nabi yang ummi, dan ke atas keluarganya serta sahabat2nya. Ya ALLAH, aku memohon dariMu kebajikan yg segera dan yang akan datang yang Engaku ketahui dan aku tidak ketahui. Aku memohon dariMu syurga dan apa saja yg boleh aku menghampiri kpdNya dari percakapan, perbuatan, gerak hati dan keyakinan dan aku melindung dgn Engkau dari azab neraka.

Aku memohon kebajikan sebagaimana yg dipohon oleh hambaMu dan PesuruhMu, Nabi Muhammad s.a.w. Ya Allah, apa yg engkau tentukan atasku sesuatu perkara, jadikanlah kesudahannya petunjuk wahai tuhan yang hidup, wahai tuhan yang berdiri dgn sndiri, wahai tuhan yang Maha Besar dan Maha Mulia.

Tiada tuhan yang lain melainkan Engkau, dgn kemurahan rahmatMu, aku memohon pertolongan dan dari azabMu aku minta dijauhkan; dan Engkau perbaikkan or2 salih. Maha Suci tuhan; Engkau Tuhan yg Maha Mulia mengikut yg mereka sifatkan; dan selamat sejahteralah ke atas Rasul2; dan segala puji tertentu bagi ALLAH, Tuhan pentadbir seluruh alam.

0 comments: