Saturday, November 20, 2010

hint-hint

Sejahtera keatas kalian semua..


21/11/2010, 00:42 a.m


Dah tiba waktu-waktu macam ni, mula la ana nak mengisi kekosongan blog ni..hehe..entah kenapa, sayu je hati ni..;-( tak pasti kenapa..~~


Ingin menceritakan, tetapi rasanya tidak sesuai untuk tontonan umum. Ingin memberitahu, tetapi terlalu rahsia untuk melafazkan.hint-hint je la ye..>,<


Penah tak korang berada dalam dilema..?Dilema untuk memilih antara dua perkara..tetapi korang tak pasti perkara mana yang lebih banyak kebaikan dari keburukan. Korang tak pasti layakkah korang untuk menilai dan memilih antara pilihan yang diberi. Kita hanya manusia biasa. Manusia yang hina. Manusia yang tidak dikurniakan sifat maksum seperti nabi. Kita hanya mampu berserah. Berserah pada Yang Esa. Kerana Dia lebih mengetahui dari yang tidak diketahui.


Lemah rasanya diri ini. Tetapi ana yakin, pilihan yg dibuat adalah yang tepat. Mudah-mudahan..insya-ALLAH..lillahitaala..solat istiharah..^,^

KeranaMu, aku memilihnya.

KeranaMu, aku melihatnya.

KeranaMu, aku mendengarnya.

KeranaMu, aku menyimpannya.

KeranaMu, aku menjaganya.

KeranaMu, aku memegang JANJI.


“Buat kawan-kawan, aku nak korang faham. Aku tak kuat. Aku tak kuat. Diulangi, aku tak kuat. Memang korang dah selalu menasihati diri ini. Aku amat berterima kasih pada korang. Harap korang tak pandang serong pada aku. Terus dan terus menasihati diri ini. Jangan biarkan aku terleka. Jangan biarkan aku hanyut. Jangan..tolong, jangan...aku akan cuba elakkan..insyaALLAH..tlg faham, sbb aku tak pernah menghadapi situasi mcm ni..:-(”


p/s : “Bukan ingin menolak, tetapi janji telah termeterai. Janji tetap janji. akan ku pegang hingga ke akhir hayat.

5 comments:

ieeyda said...

2 perkara atau 2 orang dik?

zakiahzanirun said...

errrr...

Mohd Arif said...

janji tetap janji..

paes said...

anda telah di tag..hehehe..sila check kt url bawah ni..

http://paeschrownick.blogspot.com/2010/12/segmen-jom-berkenalan.html

tq.

zakiahzanirun said...

perlu ke jawa??