Thursday, April 1, 2010

work working worked skema..

Assalamualaikum warahmatullahitaala wabarakatuh.
Ok, hari ini adalah hari ketiga ana bekerja. Jadi nak la cerita sedikit sebanyak sepanjang ( panjang ke) ana bekerja di UKM ni..
((**skema x ayat tanpa menggunakan shortform..ini adalah disebabkan oleh komen org besar2 yang menyuruh ana membuat post blog tanpa menggunakan shortform..(adoi)..Apabila mengeja perkataan dgn skemanya, maka ayatku juga menjadi skema..lalalalaa~))
Maka dgn ini, pada hari ini ana akan berbicara dgn menggunakan ayat dan perkataan2 yang skema disebabkan ana ingin memenuhi misi UKM untuk memartabatkan bahasa melayu kita..(haha)
Baiklah, (wow! ngee~)..pada hari pertama ana bekerja..ana mula mendaftarkan diri pada jam 8.15 pagi pada tarikh 31.4.2010..sebab apa ana mendaftarkan diri pada hujung bulan??hehe..mestilah bersebabkan??sebabnya nk cepat naik gaji ke P1T2..(hehe)
Setelah selesai mendaftar, ana ditempatkan di Pusat Perancangan Komunikasi Korporat (PPKK) dibawah Timbalan Pengarah, En. Aziz bin Abu Bakar. Sebelum bekerja, mulalah telinga ini mendengar bos macam itu macam ini..Pastilah orang akan mengatakan yang negatif sahaja. Jadi perasaan ini mulalah bercampur-baur.
Tapi sepanjang ana bekerja selama 3 hari ini, kena marah itu belum lagilah..OK lah buat sementara ini..tapi get ready lah untuk dimarahi..huhu..shima dengan zai hari-hari mengadu hendak balik..lawak je..tapi kasihan juga dengan mereka. Ana faham perasaan jauh dari keluarga, itu sebablah kerja ana di Shah Alam dulu, bertahan selama 3 hari sahaja..(alallalalaal~)
Ok , cukuplah! penatlah berskema2 ni..hehehe..sambung nti, nak buat keje dulu..cukup takat hari ini, wassalam;p